به گزارش روابط عمومی دفتر مهدی عسگری، نماینده مردم کرج، فردیس و اشتهارد، منتخب مردم کرج، فردیس و اشتهارد در حضور وزیر آموزش و پرورش در صحن مجلس بیان داشت: آموزش و پرورش یعنی آینده کشور، چهره فردای کشور را باید در سیمای امروز آموزش و پرورش دید، عملکرد امروز ما را باید سرنوشت ساز در آینده نظام دانست، رهبر حکیم انقلاب بیانیه گام دوم را سرآغاز عصر جدیدی دانستند که در واقع عصر تمدن سازی نوین اسلامی است و ما باید انسان هایی را در آموزش و پرورش تربیت کنیم که انسان تراز گام دوم انقلاب باشند، این انسان ها و افکار جدید هستند که می توانند این تحول را ایجاد کنند.
جناب آقای وزیر اسناد بالادستی نیاز به برنامه عملیاتی، زمانبندی و شاخصهای ارزیابی دارد که اینها را انتظار داشتیم در گزارش شما بشنویم. باید بگوئید که برای تبدیل سند تحول در آموزش و پرورش به برنامه عملیاتی که دارای زمانبندی و شاخص ارزشیابی باشد چه اقداماتی انجام شده؟
تا کی باید آموزش و پرورش درگیر مسائل و دغدغههای معیشتی واستخدامی باشد؟ نیروهای حقالتدریسی و نهضتیها مطالبات مشخصی دارند و باید مدام برای آن تجمع و پیگیری کنند، این خلاف منزلت اجتماعی معلمان است که در سند تحول آموزش و پرورش آمده، ما انتظار داریم که در بحث مشکلات معیشتی و استخدامی فرهنگیان کار جدی بشود مجلس هم کمک بکند که آموزش و پرورش بتواند به رسالت اصلی خودش که پرورش نسل آینده کشور است بپردازد.
در بحث استقرار نظام پرداخت بر اساس شایستگی و عملکرد رقابتی مبتنی بر نظام رتبهبندی، کاری که صورت گرفته کامل نبوده و نیاز به اقدامات تکمیلی دارد.
مشکلاتی هم دانشگاه فرهنگیان دارد به طوریکه در برخی مراکز حداقلِ تجهیزات وجود ندارد و عزیزان مراجعه میکنند برای کمبود امکانات و دانشجویان واقعا در مضیقه هستند.
بحث نظام جامع ارزیابی و تضمین کیفیت آموزش و پرورش که یکی از ضرورت هایی بوده که در سیاست های کلی به آن اشاره شده اگر به درستی اتفاق بیفتد خیلی از مسائل قابل حل خواهد بود، تحول بنیادینِ شیوههای ارزیابی، یکی از مواردی است که میتواند در مسیر توسعه فرهنگِ تفکر، خلاقیت و نوآوری دانشآموزان موثر باشد و رویکرد کنترلی و حفظ محوری در آموزش و پرورش را به رویکرد ارتقاء نگرش، مهارت و نوآوری دانش آموزان تبدیل بکند.