دیپلماسی عمومی از ایجاد تصویر صحیح ذهنی بین ملتها آغاز میشود، معرفی ظرفیتهای کشور در حوزههای گوناگون، تاثیر زیادی در ذهنیت فعالان اقتصادی و گردشگران کشورهای هدف دارد. امروزه این تصویرسازی بیشتر از طریق فضای مجازی، شبکههای اجتماعی و چهرههای مؤثر در این شبکهها انجام میشود. ما برای استفاده صحیح از این فضا و ایجاد یک روایت صحیح از جاذبهها و ظرفیتهای بومی و اقتصادی ایران نیاز به برنامهریزی و انسجام بین دستگاههای مسئول در این حوزه داریم.
در این نشست با حضور جمعی از فعالان حوزه گردشگری و رسانه، وزارت میراث فرهنگی و مرکز پژوهشهای مجلس، درخصوص راهکارها و ایجاد هماهنگی بین دستگاهی برای مدیریت تصویر واقعی و منصفانه از ایران، همفکری و چارهاندیشی شد.